KL CHRONICLE: Kini UMNO Wilayah Keluarkan Kenyataan Sokong PM @NajibRazak #KekalNajib

Saturday, April 11, 2015

Kini UMNO Wilayah Keluarkan Kenyataan Sokong PM @NajibRazak #KekalNajib




11 April 2014

BADAN PERHUBUNGAN UMNO WILAYAH PERSEKUTUAN MENYOKONG KEPIMPINAN PRESIDEN DATO' SRI MOHD NAJIB TUN ABDUL RAZAK





Merujuk kepada beberapa siri kritikan yang dilontarkan oleh mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamed terhadap pentadbiran Dato’ Sri Mohd Najib Tun Abdul Razak, maka Badan Perhubungan UMNO Wilayah Persekutuan tampil untuk memberikan kenyataan berkenaan perkara ini.  

Badan Perhubungan UMNO Wilayah Persekutuan ingin melafazkan ikrar taat setia tanpa berbelah bahagi kepada kepimpinan YAB Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak sebagai Presiden UMNO serta Perdana Menteri. Pada masa yang sama, kami ingin menyampaikan rasa hormat yang sangat tinggi kepada bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamed yang sudah banyak berjasa dan berbakti kepada kepentingan rakyat dan negara ini.

Mutakhir ini, kita melihat banyak komen-komen yang dilemparkan kepada Dato’ Sri Mohd Najib dan Tun Dr Mahathir sudah sampai kepada peringkat menghina dan menyentuh peribadi kedua-dua pemimpin terbabit. Tidak kurang juga yang memberikan komen negatif terhadap Tun Dr Mahathir yang tidak sepatutnya dilakukan kepada bekas Perdana Menteri yang banyak berjasa kepada negara.

Kami sememangnya tidak pernah bersetuju dengan komen-komen negatif yang dilemparkan terhadap Dato’ Sri Mohd Najib yang sudah melakukan banyak kebaikan kepada rakyat dan negara sebagai Perdana Menteri. Seharusnya kita semua menyokong dan memberikan peluang kepada beliau melaksanakan segala program transformasinya demi faedah rakyat dan negara.

Harus diingat bahawa musuh sebenar UMNO ialah tentangan daripada gabungan parti-parti pembangkang dan bukannya bertelagah sesama sendiri atas isu-isu yang dilihat bersangkut dengan kepentingan peribadi. Keutamaan kita ialah memperkasakan perjuangan UMNO dan mengekalkan sokongan orang Melayu terhadap parti, bukannya terjebak dan terheret dengan isu-isu yang sengaja diputarbelitkan oleh pihak oportunis dan berkepentingan.

Saya menghormati pandangan dan kritikan yang dikemukakan oleh Tun Dr. Mahathir Mohamed dan tidak melihat wujud sebarang masalah antara Tun Dr. Mahathir dan Dato’ Sri Mohd Najib. Saya menasihatkan agar semua pihak berhenti melaga-lagakan antara kedua-dua pemimpin ini. Segala persoalan dan kritikan yang dilontarkan oleh Tun Dr. Mahathir telah pun dijawab sebelum ini oleh Dato’ Sri Mohd Najib. 

Sebagai Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Wilayah Persekutuan, saya ingin menegaskan bahawa tiada apa yang lebih bermakna selain mengekalkan kewibawaan UMNO sebagai satu-satunya parti yang dulu, kini dan selama-lamanya mempunyai kekuatan memperjuangkan kepentingan rakyat semua kaum di negara ini.

Justeru, kejayaan UMNO sebagai sebuah parti tunggal yang berjaya memperjuangkan kepentingan rakyat semua kaum sejak ditubuhkan pada tahun 1946 mesti dipertahankan oleh semua pihak termasuk pendukung dan bekas-bekas pemimpin yang pernah menyandang jawatan dalam parti ini.

Sekian, terima kasih.

TENGKU ADNAN BIN TENGKU MANSOR
Pengerusi
Badan Perhubungan UMNO Wilayah Persekutuan

1 comment:

tungkaran hati.blogspot said...

Betulkah jawapan soalan ini....orang bijak pandai UMNO mesti faham punya.

Soalan. Siapakah yang makan nasi ini?
Jawapan. Saya tak beli pun beras ini.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget