KL CHRONICLE: Jawapan Mukhriz Mahathir Menjawab Kritikan ADUN UMNO

Monday, April 13, 2015

Jawapan Mukhriz Mahathir Menjawab Kritikan ADUN UMNO


Jawapan Dato Seri Hj Mukhriz mengenai kenyataan YB Dato' Ahmad Lebai Sudin yang menyarankan beliau letak jawatan.



"Kedah telah membuat ketetapan untuk membuat kenyataan pada 24 April nanti tetapi mungkin YB Datuk Ahmad Lebai Sudin terlalu ghairah untuk membuat kenyataan"

Bila ditanya lagi, katanya Ahmad Lebai Sudin akan membuat kenyataan menyokong YAB PM (bersama Adun-Adun Kedah yang lain) tanpa kehadiran beliau sebagai YAB MB Kedah. 

Ini jawapan Dato Seri,

"Sy mendoakan YB Datuk Ahmad dibuka hati, diberi petunjuk dan mendapat rahmat dari Allah SWT"

- Dato Seri Hj Mukhriz Tun Mahathir -
- MRSM Jitra -
- 13 April 2015 -

7 comments:

Abu Bakar said...

Para pengampu Najib ni nak akar umbi turunkan bendera UMNO dan bakar bendera UMNO dan Barisan Nasional dan gantung bendera PAS di rumah masing-masingkah?

Makin lama puak pengampu Najib tu berkelakuan liar, maka makin cepat tumbangnya UMNO dan Barisan Nasional.

Isu yang diutarakan oleh Tun Dr. Mahathir adalah berkaitan dengan kepentingan negara dan rakyat, bukannya isu peribadi Najib.

Yang Mat Lebai Sudin dengan kuncu-kuncunya lebih-lebih sangat ibarat lebih mangkuk dari kuah apa hal pula?

Ingin diingatkan kepada para pengampu Najib, pergi jahanamlah dengan korang semua. Apa yang penting kini adalah kelangsungan Malaysia dan kesejahteraan rakyat. Sebab Najib dan kuncu-kuncu atasan akan berambus dengan jet yang baharu dibeli selepas UMNO tumbang dalam PRU 14, kepada pengampu kelas bawahan lantak koranglah kena kencing dengan pemimpin keparat yang indah khabar dari rupa itu.

Belum selesai isu Altatuya dan 1MDB, dan GST, sekarang isu KWSP juga, nak jual aset di UK, kononnya dah sampai tahap matang, jadah apakah keputusan ini, lepas ni nak jual apa lagi?

Satu persatu cara pentadbiran Najib ni menghancurkan kredebiliti Barisan Nasional, memang Najib pengkhianat Barisan Nasional, ini yang pasti!

Abu Bakar said...

Kalau macam inilah perangai puak-puak Najib ni, tak teringin rasanya nak bantu kempen di Permatang Pauh, kalah pun tak apalah, bukan apa meluat kalau kita bantu sampai menang pun mereka kan kata merekalah yang mendapat sokongan, kritikan selama ini adalah penipuan kata mereka.

Terasa hati mahu bakar sahaja kelambu disebabkan nyamuk-nyamuk lahanat itu, tapi tak sampai hati ini kerana sejak kecil dengan UMNO dan Barisan Nasional.

Walau hati marahkan Najib dan kuncu-kuncu serta para pengampu mereka, tapi UMNO dan Barisan Nasional tetap dihati.

Kalau ambil pisau hiris tangan ni darah warna biru, Barisan Nasional dihatiku!

Walau apa pun, ketika ini ramai penyokong UMNO dalam dilema, masing-masing sayangkan UMNO dan Barisan Nasional, tapi benci dengan Najib yang menyebabkan kemusnahan kepada UMNO dan Barisan Nasional selama ini.

Hidup UMNO!
Hidup Barisan Nasional!

Pergi Jahanam Najib dan Kuncu-Kuncu Serta Pergampu!

gabenor johor said...

Selamat Membakar En Abu Bakar@Bakar Jadi Abu

usin said...

encik abu bakar, sabar dulu. encik tahu ke apa yang encik sebut itu juga sebagai c4 untuk menjahanamkan umno dan bn? encik kutuk dan maki penyokong najib sehingga lupa bahawa penyokong najib juga adalah penyokong umno, sama seperti penyokong tun mahathir. encik nak membakar umno sampai jadi abu? tepuk dahi encik, lepas tu tanya hati.

izham mohd said...

Najib tak diampun pun, dia diserang keras segenap penjuru tapi dia tak bacul gunakan kuasa untuk balasa dendam seperti Tun M.

Tun M pendendam dan dia tak boleh di kritik zaman pemerintahnnya.

Najib tak di ampu tapi penyembah Tun terdiri dari Melayu2 yang taksub buta tuli dengan masa lampau 'menghalalkan' Najib di serang di jatuhkan.. aku rasa PR yg sepatutnya buat kerja tu tapi tidak.. busuknya hati penyembah Tun tak kisah lagi saudara sesama parti.

Mereka guna slogan 'sayangkan UMNO' untuk halalkan muslihat jahat. Najib dah jawab tapi mereka tak peduli.

Nafsu mereka tak di penuhi Najib. Bayangkan jika Mokhzani diberikan kuasa dlm 1MDB.. rasanya Tun akan meleleh puji Najib.

Altantunya di jadikan modal Tun sama seperti puak2 PR. Kenapa sebelum ini Altantunya tak dibangkit?

Apakah Tun ikhlas atau munafik seperti Anwar jugak?

Jangan ingat manusia itu berjasa sehingga yag salah pun di katakan benar.

Secara jujur, dengan siapa sbrnya Tun tak bermasalah?

Tunku Abdul Rahman?
Tun Hussein Onn?
Tun Abdul Razak?
Tunku Razaleigh?
Tun Musa Hitam
Anwar Ibrahim?
Tun Ghafar Baba (melalui Anwar Ibrahim)
Tun Abdullah Badawi?

dan sekarang. Najib...

lihatlah siapa sebenarnya? apakah yg ramai itu tak betul?


Tun akan dikenang sebagai perosak perpaduan Melayu dlm UMNO.

Jasanya yg besar akan terpadam dan membusuk dengan hasad dengki dalam dirinya

dna yakinlah Mukhriz takkan berjaya apa2 dgn cara Tun ini..

Mukhriz awal2 lagi FAILED di Kedah.

Hanya retorik kosong.. Kedah mundur..

naqiuddin said...

ampu atau tak....tunggu je la pru14 ni... baru ko tau diluar kelompok penyokong najib...ada beribu org yg tak sokong dia terutama dr pembangkang.. jumlah tu akan bertambah bila para pengampu yg menyalak setiap malam di tv3 memperlecehkan Tun Mahathir... sebab penyokong tun lebih ramai dr kaki ampu najib

naqiuddin said...

ampu atau tak....tunggu je la pru14 ni... baru ko tau diluar kelompok penyokong najib...ada beribu org yg tak sokong dia terutama dr pembangkang.. jumlah tu akan bertambah bila para pengampu yg menyalak setiap malam di tv3 memperlecehkan Tun Mahathir... sebab penyokong tun lebih ramai dr kaki ampu najib

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget