KL CHRONICLE: Ini Bezanya MCA berbanding @dapmalaysia #GST #KekalNajib

Sunday, April 12, 2015

Ini Bezanya MCA berbanding @dapmalaysia #GST #KekalNajib


Kami di #KLChronicle telah menerima gambar diatas yang dihantar melalui aplikasi WhatsApp yang menunjukkan perbezaan antara MCA (BN) dan parti Cina Chauvinist DAP (Pembangkang) dalam membantu rakyat dan golongan peniaga menyesuaikan diri menghadapi cukai Goods and Service Tax (GST) yang diperkenalkan sejak 1 April 2015.



Jika dilihat dari gambar diatas, MCA membantu peniaga menghadapi GST dengan cara memberi sokongan, bantuan, mendidik dan juga membantu peniaga menguruskan operasi perniagaan mereka sehingga mereka betul-betul faham sistem serta cara pengurusan GST bagi industri kecil dan sederhana (IKS). Bantuan dari MCA ini akhirnya membolehkan para peniaga IKS ini meneruskan perniagaan mereka sekaligus menjana pendapatan untuk keluarga masing-masing. 

Berbeza pula dengan parti Cina Chauvinist DAP, akibat terlalu malas hendak menimba ilmu mengenai sistem percukaian GST, DAP mengambil jalan mudah dengan menyokong peniaga-peniaga IKS untuk tutup perniagaan mereka dan sebagai "hadiah" akibat kelemahan peniaga-peniaga ini, ada antaranya yang diberikan dua tiket percuma untuk menikmati pemandangan di Bukit Bendera. Ini akhirnya menyebabkan peniaga IKS ini hilang punca pendapatan mereka sekaligus mereka pula menyalahkan kerajaan akibat kelemahan mereka sendiri.

Bagi kami di #KLChronicle, cara MCA membantu peniaga IKS memang merupakan satu tindakan yang bijak. Namun, tindakan DAP yang menggalakan peniaga IKS untuk tutup perniagaan mereka walhal mereka ini (peniaga IKS) boleh dibantu merupakan satu tindakan yang tidak bertanggungjawab. Adakah DAP akan menanggung periuk nasi peniaga-peniaga IKS ini? Oleh itu, kami di #KLChronicle menyeru kepada peniaga IKS jika anda tidak mahir dalam sistem percukaian GST yang baru ini "please get help". 

Jangan terpedaya dengan retorik DAP sehingga perniagaan anda terpaksa ditutup. Akhirnya yang rugi anda sendiri dan bukan ahli politik DAP. Renungkanlah. 

1 comment:

77777 said...

saya ingin berbagi cerita kepada semua teman-teman bahwa saya yg dulunya orang yg paling tersusah,walaupun mau makan itu pun harus hutang dulu sama tetangga dan syukur kalau ada yg mau kasi,semakin aku berusaha semakin jauh juga pekerjaan dan selama aku ingin berbuat baik kepada orang lain semakin banyak pula yg membenci saya karna saya cuma dianggap rendah sama orang lain karna saya tidak punya apa-apa,dan akhirnya saya berencana untuk pergi mencari dukun yg bisa menembus nomor dan disuatu hari saya bertemu sama orang yg pernah dibantu sama AKY REHANG dan dia memberikan nomor AKY REHANG,dia bilan kepada saya kalau AKY REHANG bisa membantu orang yg lagi kesusahan dan tidak berpikir panjang lebar lagi saya langsun menghubungi AKY REHANG dan dengan senan hati AKY REHANG ingin membantu saya,,alhamdulillah saya sudah menang togel yg ke5 kalinya dan rencana saya bersama keluarga ingin membuka usaha dan para teman-teman diluar sana yg ingin seperti saya silahkan hubungi AKY REHANG di 0823 1366 9888 saya sangat bersyukur kepada allah karna melalui bantuan AKY REHANG dan kini kehidupan saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ingat kesempatan tdk akan datan untuk yg kedua kalinya

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget