KL CHRONICLE: FELDA Siapkan Rumah Untuk Belia di Kuala Rompin, Pembangkang Jangan Main Wayang #JanjiDitepati #PRKRompin

Wednesday, April 29, 2015

FELDA Siapkan Rumah Untuk Belia di Kuala Rompin, Pembangkang Jangan Main Wayang #JanjiDitepati #PRKRompin


Menyedari keadaan di #PRKRompin semakin berpihak kepada Barisan Nasional, pihak pembangkang nampaknya telah mati akal dengan mula mengatakan bahawa FELDA tidak mengotakan janji mereka untuk membina rumah Belia FELDA seperti yang dijanjikan. Namun nampaknya pihak pembangkang lupa apabila FELDA sebenarnya telah siap membina kira-kira 300 unit rumah Belia FELDA di Felda Selendang 1, Kuala Rompin, Pahang.



Rumah-rumah yang telah siap dibina ini akan diberikan kepada Belia FELDA melalui konsep "Sewa & Beli" selama 5 tahun memandangkan ramai belia di FELDA tidak mempunyai slip gaji untuk membuat pinjaman bank. Malah fitnah yang mengatakan bahawa rumah Belia FELDA ini diberikan kepada kroni juga tidak benar apabila terdapat syarat-syarat kelayakan yang perlu dipatuhi iaitu:

1) Penyewa atau bakal pembeli wajib duduk rumah itu. 
2) Penyewa perlu disiplin bayar sewa setiap bulan (sebab bayaran bulanan ini akan dilihat oleh Bank dan Felda sebagai slip gaji). 
3) Selenggara rumah dengan baik. 
4) Penyewa perlu sistematik bayar sewa selama 5 tahun kerana ini akan dikira sebagai layak membeli rumah & memohon pinjaman bank dengan bantuan FELDA.

Bagi kami, usaha murni yang dilakukan oleh FELDA ini adalah satu usaha yang wajar diberi penghargaan. Bukan dengan menghina dan memfitnah FELDA kononnya tidak melakukan apa-apa untuk anak belia di kawasan FELDA. Kami ingin menyeru kepada anak muda untuk melakukan pertimbangan yang sewajarnya kerana telah terbukti bahawa arwah Tan Sri Jamaluddin Jarjis, UMNO dan Barisan Nasional telah menjaga kesejahteraan rakyat di Rompin secara khususnya dan Malaysia secara amnya. 

2 comments:

AriffSMB said...

Salam...

Mohon jasa tuan link kan blog :

http://suaramelayubaru.blogspot.com/

dalam bloglist tuan sebagai tanda sokongan kepada matlamat yang satu, memenangkan calon UMNO BN di Permatang Pauh dan Rompin.

Terima kasih...

77777 said...

saya ingin berbagi cerita kepada semua teman-teman bahwa saya yg dulunya orang yg paling tersusah,walaupun mau makan itu pun harus hutang dulu sama tetangga dan syukur kalau ada yg mau kasi,semakin aku berusaha semakin jauh juga pekerjaan dan selama aku ingin berbuat baik kepada orang lain semakin banyak pula yg membenci saya karna saya cuma dianggap rendah sama orang lain karna saya tidak punya apa-apa,dan akhirnya saya berencana untuk pergi mencari dukun yg bisa menembus nomor dan disuatu hari saya bertemu sama orang yg pernah dibantu sama AKY REHANG dan dia memberikan nomor AKY REHANG,dia bilan kepada saya kalau AKY REHANG bisa membantu orang yg lagi kesusahan dan tidak berpikir panjang lebar lagi saya langsun menghubungi AKY REHANG dan dengan senan hati AKY REHANG ingin membantu saya,,alhamdulillah saya sudah menang togel yg ke5 kalinya dan rencana saya bersama keluarga ingin membuka usaha dan para teman-teman diluar sana yg ingin seperti saya silahkan hubungi AKY REHANG di 0823 1366 9888 saya sangat bersyukur kepada allah karna melalui bantuan AKY REHANG dan kini kehidupan saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ingat kesempatan tdk akan datan untuk yg kedua kalinya

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget