KL CHRONICLE: #KLChronicle Setuju Dengan @Weekasiongmp , Kalau Berani @dapmalaysia Patut Putus Hubungan dengan PAS

Tuesday, March 24, 2015

#KLChronicle Setuju Dengan @Weekasiongmp , Kalau Berani @dapmalaysia Patut Putus Hubungan dengan PAS

Artikel dari BNBCC
Kami di #KLChronicle bersetuju dengan kenyataan Timbalan Presiden MCA, Datuk Wee Ka Siong yang mencabar DAP untuk putus segala hubungan dengan PAS jika parti itu benar-benar rasa PAS telah menipu dan mengkhianati kesepakatan DAP-PKR-PAS dalam Pakatan Rakyat. Kenyataan Lim Guan Eng bahawa mesyuarat DAP malam tadi yang membuat keputusan hanya memutuskan hubungan dengan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebenarnya tidak masuk akal dan merupakan satu kenyataan yang biadap terhadap PAS dan ahli mereka. 




Bagi kami di #KLChronicle, kami tertanya-tanya mana perginya ahli PAS yang selama ini nampak berani tapi kini pengecut macam "tikus" apabila Presiden mereka dihina dengan begitu biadap sekali oleh rakan mereka iaitu DAP. Kami di #KLChronicle masih ingat tindakan biadap ahli PAS yang baring di atas jalan di hadapan Istana Iskandariah di Perak hanya kerana MB mereka gugur dari jawatan MB Perak. Yang sedihnya, mereka berani menderhaka kepada Sultan tetapi tidak kepada DAP. Persoalanya kenapa?

Kami sependapat dengan Datuk Wee Ka Siong yang mengatakan bahawa tindakan putus hubungan dengan Hadi Awang juga sama maksudnya dengan memutuskan hubungan dengan PAS. Ini adalah kerana Hadi Awang merupakan "Imam" PAS dimana beliau telah diamanahkan oleh para jemaah, iaitu ahli PAS untuk memimpin mereka didalam perjuangan menegakkan syiar Islam di negara ini. 



Bagi kami,DAP sebenarnya gila kuasa kerana mereka sedar bahawa tanpa PAS mereka tidak mungkin mendapat undi orang Melayu. Ini kerana, undi orang Melayu DAP terima selama ini adalah dari ahli dan penyokong PAS yang mendokong usaha kerjasama dalam Pakatan Rakyat. Sebab itu mereka (DAP) hanya mahu tamatkan kerjasama dengan Hadi Awang dan bukan PAS, kerana punca kuasa DAP adalah dari kekuatan PAS itu sendiri. 

Persoalanya sekarang, adalah PAS sanggup putuskan hubungan dengan DAP? Bagi kami sebenarnya PAS juga tidak sanggup memutuskan hubungan dengan DAP kerana PAS tahu DAP adalah punca kenapa PAS mendapat undi orang Cina. Tanpa DAP, PAS hanya akan menjadi parti "Pantai Timur" dan tidak akan sesekali menjadi parti yang dominan di negara ini. 

Secara konklusinya, apa yang berlaku di negara ini i.e. pembentangan hudud dan juga "persengketaan" antara PAS dan DAP ini hanyalah sandiwara dan drama Pakatan Rakyat untuk menutup kelemahan utama mereka iaitu sehingga kini mereka tidak dapat bersetuju untuk melantik atau memilih Ketua Pembangkang yang baru walaupun Anwar Ibrahim telah disumbat kedalam penjara hampir sebulan yang lalu.

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget