KL CHRONICLE: Kini Datuk Noor Ehsanuddin Bersama DS Nazri Aziz Bakal Jadikan Kota Tinggi Kawasan Tarikan Pelancong

Wednesday, March 25, 2015

Kini Datuk Noor Ehsanuddin Bersama DS Nazri Aziz Bakal Jadikan Kota Tinggi Kawasan Tarikan Pelancong



Pada 11 Mac 2015 yang lalu, Menteri Perlancongan Dan Kebudayaan Malaysia, Dato Seri Mohd Nazri Bin  Tan Sri Abdul Aziz telah melakukan lawatan rasmi selama dua hari  ke kawasan Sedili Besar, di Daerah Kota Tinggi, Johor Darul Takzim. Bagi kami di #KLChronicle, kesanggupan Dato Seri Nazri Aziz untuk melihat sendiri kawasan Sedili Besar dan memberi peluang kepada penduduk tempatan turut serta dalam pembangunan sektor pelancongan negara wajar diberi pujian.






Pada rangka lawatan tersebut, Dato Seri Nazri Aziz juga telah diiringi oleh Ahli Parlimen Kota Tinggi, Datuk Noor Ehsanuddin Mohd Harun Narrashid dan pemimpin-pemimpin tempatan dimana ini menunjukkan kesungguhan Datuk Noor Ehsanuddin untuk memastikan daerah serta Parlimen Kota Tinggi diberi perhatian oleh Kementerian Pelancongan sekaligus meningkatkan sosio ekonomi penduduk tempatan. 


Bagi kami di #KLChronicle, kerjasama serta "teamwork" yang ditunjukkan oleh Ahli Parlimen Kota Tinggi, Datuk Noor Ehsanuddin bersama Dato Seri Nazri Aziz wajar dijadikan sebagai satu "template" di kawasan parlimen lain. Ini kerana sudah pasti kerjasama antara kerajaan pusat dengan kawasan parlimen bakal membawa manfaat yang besar terhadap rakyat. 




Bukan sahaja dari segi peluang perniagaan, sudah pasti jika satu kawasan itu telah dikenalpasti sebagai satu kawasan potensi pelancongan, segala infrastrucktur serta kemudahan awam bakal ditingkatkan untuk kesenangan dan keselesaan penduduk tempatan serta pelancong dari luar negara. Ini sekaligus dapat meningkatkan kualiti hidup penduduk tempatan.

Kami berharap usaha Datuk Noor Ehsanuddin ini berhasil. Siapa tahu, mungkin selepas menarik minat Kementerian Pelancongan, Datuk Noor Ehsanuddin akan menarik perhatian Kementerian-Kementerian lain pula? Ini akan hanya benefit the people. 

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget