KL CHRONICLE: Mahfuz Omar Kini Cuba Menipu Media dan Rakyat Malaysia pulak dah

Sunday, February 22, 2015

Mahfuz Omar Kini Cuba Menipu Media dan Rakyat Malaysia pulak dah



#KLChronicle : Nampaknya Mahfuz Omar ini cuba memperbodohkan rakyat Malaysia. Pertama dia kata "teleconference" akan diadakan, tapi bila reporter tanya dh dapat kelulusan Kerajaan Australia Mahfuz Omar ni kata tidak tahu. Apa ke bodoh la pemimpin PAS ini. 

Mengikut undang-undang Australia, mana-mana tahanan yang hendak bercakap dengan media perlu mendapat kebenaran pihak penjara, imigresen dan lain-lain. Jadi selagi tidak mendapat kebenaran teleconference tidak dapat dijalankan, kenapa bodoh sangat Mahfuz ni?




Sesi telesidang selama 15 minit bersama bekas komando polis Sirul Azhar Umar akan tetap diadakan esok walaupun pihak berkuasa imigresen Australia dilaporkan masih belum meluluskannya.

Ketua Penerangan PAS Datuk Mahfuz Omar berkata telesidang itu tetap akan berlangsung untuk semua media pada Isnin (esok) bermula jam 11.30 pagi di ibu pejabat PAS di Jalan Raja Laut, Kuala Lumpur.

Ditanya mengenai kelulusan daripada pihak berkuasa pusat tahanan imigresen Australia di mana Sirul kini ditahan, beliau berkata: "Saya tak tahu pasal tu," ketika dihubungi.

Beliau berkata, kerana kekangan masa, sewaktu telesidang selama 15 minit itu, wakil media hanya dibenarkan bertanya beberapa soalan kepada Sirul, yang disabitkan bersalah membunuh model Mongolia Altantuya Shaariibuu.

Mahfuz bagaimanapun enggan mengulas lanjut apabila ditanya butiran terperinci yang akan disampaikan Sirul sewaktu telesidang tersebut.

"Saya tidak tahu (butirannya). Saya bukan bertujuan untuk dia bercakap atau buat sesuatu. Saya pun tidak tahu. Saya hanya hendak bagi peluang kepada media.

"Kalau sebelum ini, (portal) Malaysiakini saja mendapat akses (berkomunikasi) dengannya, sekarang saya hendak beri supaya dia boleh bercakap dengan semua media, walaupun sekadar mengulangi apa yang disampaikan kepada Malaysiakini," katanya.

Mahfuz berkata, PAS yang sebelum ini pernah berhubung dengan Sirul di Australia dan sedang membuat persiapan bagi membawa ibu Sirul ke sana, hanya berniat untuk berlaku adil dengan memberi peluang kepada semua media membuat liputan.

Jumaat lalu, PAS mengumumkan mengadakan satu sesi telesidang selama 15 minit bersama bekas anggota Unit Tindakan Khas (UTK) itu yang dikatakan lari daripada hukuman gantung dan kini berada di Australia.

Namun, pihak berkuasa imigresen Australia masih belum meluluskan sesi itu, memetik media Australia yang melaporkan seorang jurucakap menteri imigresen negara itu sebagai berkata, temu bual dalam pusat tahanan, pada amnya tidak dibenarkan "atas sebab-sebab operasi".

2 comments:

usin said...

Org sakit jiwa dan sakit otakpun ramai jugak yg percaya. Tengok mukapun, agak sukar utk dipercayai.

usin said...

Org sakit jiwa dan sakit otakpun ramai jugak yg percaya. Tengok mukapun, agak sukar utk dipercayai.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget