KL CHRONICLE: LAPORAN LANGSUNG: @Anwaribrahim di Mahkamah Persekutuan bagi keputusan rayuan kes #LiwatTetapLiwat

Tuesday, February 10, 2015

LAPORAN LANGSUNG: @Anwaribrahim di Mahkamah Persekutuan bagi keputusan rayuan kes #LiwatTetapLiwat

 Datuk Seri Anwar Ibrahim kelihatan tenang dan ceria ketika tiba di Mahkamah Persekutuan, Putrajaya, hari ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abd Halim, 10 Februari, 2015.

Ikuti perkembangan terkini dari Istana Kehakiman:

9.32 am: Radio perniagaan BFM melaporkan penguam Mohd Saiful Bukhari Azlan mengesahkan anak guamnya tidak akan hadir ke mahkamah hari ini.

9.05 am: Anwar tiba di mahkamah.



9.04 am: Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail tiba di mahkamah bersama Nurul Izzah dan anak lelakinya.

9.00 am: Peguam pasukan pembelaan Latheefa Koya menyoal pegawai mahkamah mengapa pembantu undang-undang yang tidak direkodkan sebagai sebahagian pasukan pendakwaan dibenarkan masuk ke mahkamah. Prosiding masih belum bermula.

8.58 am: Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali tiba di luar mahkamah.

8.40 am: Bekas hakim Mahkamah Persekutuan yang mengetuai pasukan pembelaan Anwar, Datuk Seri Gopal Sri Ram berada di dalam kamar mahkamah. Beliau berjalan menggunakan tongkat, diiringi peguam Sangeet Kaur dan Eric Paulsen.

8.40 am: Sasterawan Negara A. Samad Said tiba di Istana Kehakiman

8.35 am: Penyokong Anwar mula solat hajat.

8.24 am: Pemimpin "Erdogan" PAS masuk ke mahkamah. Kelihatan Datuk Mahfuz Omar, Khalid Samad, Dr Dzulkefly Ahmad dan Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi.

8.22 am: Penyokong anwar mulai bergerak dari masjid menuju ke istana kehakiman‎ sambil melaungkan "reformasi" dan "bebas Anwar".

8.20 am: Bilik bicara Mahkamah Persekutuan mula dibuka untuk pemengang pas khas.

8.00 am: Peguam mula tiba di Mahkamah Persekutuan.

7.30 am: Media, orang ramai mula beratur untuk dapatkan pas masuk ke bilik bicara Mahkamah Persekutuan. – 10 Februari, 2015.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/penyokong-anwar-mula-banjiri-perkarangan-istana-kehakiman#sthash.PjeFX3BQ.dpuf

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget