KL CHRONICLE: Kini Tua Kutuk @LImKitSiang Cuba Pujuk Orang Melayu, Kata Pilihanraya PBT tidak akan buat Melayu hilang Kuasa

Friday, February 6, 2015

Kini Tua Kutuk @LImKitSiang Cuba Pujuk Orang Melayu, Kata Pilihanraya PBT tidak akan buat Melayu hilang Kuasa



#KLChronicle says : Lawak apabila seorang penasihat kepada parti @dapmalaysia iaitu @LimKitSiang kini cuba untuk memujuk orang Melayu supaya bersetuju dengan pilihanraya pihak berkuasa tempatan (PBT) dengan konon nya memberi jaminan bahawa pilihanraya PBT "is in the best interest of the Malays". Umum ketahui dalam satu-satu kawasan PBT, mereka yang berkuasa adalah pihak yang menguasai perniagaan i.e.sudah pasti bukan orang Melayu mahupun India.



Apabila berlakunya pilihanraya PBT, tauke-tauke ini sudah pasti akan meletakkan calon boneka yang berbangsa Melayu sebagai calon ahli majlis untuk PBT dengan harapan bahawa calon ini akan menang sekaligus memberi "balasan" kepada tauke-tauke yang telah menyokong mereka ketika berkempen.. Ini juga sama seperti yang berlaku di Perak apabila MB pada suatu ketika dahulu merupakan "MB Boneka" yang terpaksa tunduk kepada parti @dapmalaysia. Ini dapat dilihat apabila HAK MILIK TANAH SELAMA 999 TAHUN TELAH DIBERI KEPADA KAMPUNG BARU SELURUH NEGERI PERAK.

Adakah selepas ini, orang Melayu ingin sekali lagi dipermainkan oleh puak-puak ini? Saya yakin dan percaya tidak ramai dari kita mahu sejarah tanah melayu digadai ini berulang kembali. Menyedari perkara ini juga melihat golongan ulama dalam PAS juga telah bangkit menentang pilihanraya PBT walaupun bantahan ini ditentang hebat oleh puak Erdogan didalam PAS seperti Hanipa Maidin dan sebagainya. 

Persoalanya sekarang, adakah Melayu mahu hilang kuasa yang kita ada sedikit ini? Fikirkanlah.

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget