KL CHRONICLE: Syarikat NSK Beri Hampir RM 200,000 SUMBANGAN KEPADA MANGSA BANJIR MELALUI #MCA

Tuesday, January 6, 2015

Syarikat NSK Beri Hampir RM 200,000 SUMBANGAN KEPADA MANGSA BANJIR MELALUI #MCA

Datuk Wee Ka siong melihat sumbangan yang diberi NSK
Petang tadi kami di #KLChronicle telah mendapat maklumat bahawa Datuk Wee Ka Siong bagi pihak MCA and Yang Berbahagia Dato' Basaruddin Bin Sadali,  Timbalan Ketua Setiausaha (Francais & Kepenggunaan) Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan telah hadir menerima sumbangan bagi mangsa banjir dari Syarikat NSK di Trade City, Selayang.




Mengikut maklumat yang kami terima juga, Syarikat NSK telah memberi sumbangan sebanyak RM 200,000. Mereka diwakili oleh Penasihat NSK Dato C.S. Lim dan Pengarah Urusan NSK Encik C.B. Lim.


Bagi kami di #KLChronicle, sumbangan NSK kepada mangsa banjir di Pantai Timur menunjukkan bahawa syarikat tersebut, walaupun dimiliki oleh rakan yang berbangsa Cina, tetap menghulurkan bantuan yang sebegitu banyak kepada mangsa banjir yang ratanya orang Melayu.



Ini menunjukkan bahawa semangat setiakawan dan bantu-membantu antara kaum di Malaysia tetap subur walaupun dicemar oleh politik rasis dan perkauman yang dimainkan oleh parti-parti politik.

Selain itu, the fact yang Syarikat NSK memberi sumbangan sebegini besar melalui #MCA juga menunjukkan Syarikat NSK yakin dengan #MCA untuk distribute bantuan ini secara adil dan saksama.

Ini sangat berbeza dengan sebuah parti politik yang asyik melancarkan "tabung" itu dan ini tapi duit kutipan dari tabung ini entah kemana.

Kami di #KLChronicle berharap #MCA,melalui syarikat conglomerate akan terus membantu mangsa-mangsa banjir di pantai timur.

1 comment:

Asal Bukan DAP (ABDAP) said...

ada sesapa leh komen... JKKKP kelantan tidak turun bantu...??? Apa ahli JKKKP x ada rumah ka? x ada ahli keluarga ka? x dilanda musibah ka? ahli JKKKP pun tinggal di penempatan sementara... Belajar tinggi2 tp akal seperti selut banjir... aku nak bagi tau kebanyakan kritikan dan komen negatif datangnya dari KAKITANGAN-KAKITANGAN KERAJAAN PERSEKUTUAN.... sayang kerajaan ambil kakitangan berpendidikan tinggi tapi otak selut....

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget