KL CHRONICLE: "Ops Tegas" Kantoikan Pemandu Teksi yang langgar undang-undang di Johor Bahru

Friday, January 30, 2015

"Ops Tegas" Kantoikan Pemandu Teksi yang langgar undang-undang di Johor Bahru

Pemandu teksi yang ditangkap penguatkuasa SPAD

Tahniah diucapkan kepada Ketua Bahagian Penguatkuasaan SPAD, Datuk Che Hasni yang telah mengetuai "Ops Tegas" di sekitar kawasan Johor Baru dimana operasi ini telah berjaya menangkap sebilangan pemandu teksi yang didapati bersalah meletakkan harga tambang sendiri meskipun menggunakan meter dan juga sebilangan yang tidak menggunakan meter ketika mengambil penumpang. 


Pada operasi yang dilakukan itu,  pihak SPAD berjaya mengesan 3 kes tidak menggunakan meter, menetapkan kadar tambang sendiri (9 kes), tidak memakai uniform (7 kes), kesalahan melibatkan kad pemandu (13 kes) dan lain-lain kesalahan (8 kes). Ops Tegas yang dilancarkan SPAD ini dilihat telah berjaya untuk mengurangkan kes pemandu teksi yang bermasalah di sekitar Johor Bahru. 

Bagi Kami di #KLChronicle, tindakan yang dilakukan oleh SPAD ini adalah tepat dan kena pada masanya. Rakyat sudah semakin benci dan muak dengan sikap segelintir pemandu teksi yang biadap dan suka mengambil kesempatan. Mereka (pemandu teksi) dilihat "running wild" dalam menaikkan tambang dan sebagainya namun kini dengan langkah proaktif yang ditunjukkan oleh SPAD, diharap perkara sebegini dapat dikurangkan sekaligus dihapuskan untuk kebaikkan rakyat. 


No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget