KL CHRONICLE: Gambar @cmlimguaneng bercuti di Paris ketika #Malaysia #mybanjir @mybanjir

Saturday, December 27, 2014

Gambar @cmlimguaneng bercuti di Paris ketika #Malaysia #mybanjir @mybanjir

Macam best je kt #Paris bro?
Ketika rakan sekutu dalam Pakatan Rakyat (PR), PAS ditimpa musibah dengan isu banjir yang paling buruk sejak Tahun 1971, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng pula sedang bergembira di kota Paris.



Persoalanya, mana pergi solidariti dan kerjasama antara PR bila salah satu parti ditimpa kesusahan? Adakah menjadi "modus operandi" DAP untuk meninggalkan rakan politik mereka (PAS) apabila kehendak politik mereka (DAP) tidak diikut secara membuta tuli (PAS mahukan Hudud, DAP tidak).

Namun, alhamdulillah kami baru mendapat berita bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak & MB Kelantan Datuk Ahmad Yaakob telah melawat mangsa banjir di Sekolah Kebangsaan Kubang Batang, Tumpat. PM dan MB yang melakukan tinjauan udara dengan helikopter turut meninjau Pasir Mas dan Kota Bharu.

Inilah yang dipanggil saudara SeIslam. Walaupun berlainan kepercayaan politik, namun apabila seorang dalam kesusahan (PAS), seorang lagi (UMNO) menghulurkan bantuan. Moga perbuatan dan persahabatan ini terus kekal dan bertambah baik, insyallah.

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget