KL CHRONICLE: Tak Habis Berpolitik, Kini @anwaribrahim ke Mahkamah Persekutuan batalkan keputusan #PRU13

Tuesday, November 18, 2014

Tak Habis Berpolitik, Kini @anwaribrahim ke Mahkamah Persekutuan batalkan keputusan #PRU13

@anwaribrahim tak habis-habis menyusahkan orang
#KLChronicle says : KETUM ni tak habis-habis dengan politik murahan. Dulu konon fitnah kata 40,000 bangla, lepas tu buat U-Turn kata media salah lapor, sekarang buat drama lagi untuk batalkan keputusan PRU13. Ape benda la nak jadi dengan Malaysia kalau ada pembangkang yang macam ini. Semua nak bangkang dari longkang, bukannya nak tolong bangunkan atau majukan negara. Puii!

Lebih 18 bulan selepas PRU13, Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat (PR) akan membuat satu lagi percubaan untuk membatalkan keputusannya di Mahkamah Persekutuan dan behujah pilihan raya umum yang diadakan pada 2013 itu tidak bebas dan adil kerana masalah dakwat kekal.




Peguam Americk Sidhu berkata, PR sudah mengarahkannya untuk membawa kes ini ke Mahkamah Persekutuan walaupun dua mahkamah lebih rendah sebelum ini membenarkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) membatalkan saman mereka tanpa sebarang perbicaraan dijalankan.

Americk berkata, plantif di antara yang kalah dalam PRU13 yang diadakan pada Mei 2013, sudah merancang untuk memanggil saksi bagi memberikan bukti semasa perbicaraan.

"Anak guam kini mahu kami memohon kebenaran di Mahkamah Persekutuan untuk merayu terhadap keputusan majoriti di Mahkamah Rayuan," katanya.

1 comment:

usin said...

bila la nak xxxx ketum ni. walaupun aku tak benci namanya dan dirinya, tapi aku benci betul dengan perangainya. orang politik paling teruk pernah aku jumpa.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget