KL CHRONICLE: Kini @Khalid_ibrahim Bidas @AzminAli, Bajet Selangor Tidak Pernah Defisit

Tuesday, November 25, 2014

Kini @Khalid_ibrahim Bidas @AzminAli, Bajet Selangor Tidak Pernah Defisit



Bekas Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mempertahankan bajet Selangor yang dibentangkannya sejak 6 tahun lalu, mengatakan ia disokong Laporan Ketua Audit Negara.



Khalid berkata, menurut Laporan Ketua Audit Negara, walaupun kerajaan negeri Selangor memohon perbekalan tambahan rizab setiap tahun, rizab negeri tidak pernah berkurang malah semakin bertambah.

"Adalah terpesong sama sekali dakwaan Selangor mengalami belanjawan defisit sejak 2008.

"Harus diingatkan juga kemewahan yang dinikmati Selangor pada Belanjawan 2015 adalah hasil pendekatan berhemah yang diambil pentadbiran terdahulu tetapi amat tidak bertanggungjawab bagi pentadbiran hari ini mencari justifikasi belanjawan defisit dengan memutar belit fakta yang boleh disanggah dengan senang oleh bukti dalam laporan kewangan dan audit," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Penggantinya, Mohamed Azmin Ali semalam pertama kali membentangkan bajet defisit RM450 juta sejak pemerintahan Pakatan Rakyat (PR), tetapi menyalahkan Khalid juga membuat perkara sama apabila sering meminta bajet tambahan dalam Dewan Undangan Negeri (DUN). – 25 November, 2014

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget