KL CHRONICLE: #MBSelangor :  PAS Selangor sudah serah nama dua calon MB

Tuesday, September 2, 2014

#MBSelangor :  PAS Selangor sudah serah nama dua calon MB


PAS Selangor menghantar nama-nama calon daripada kalangan Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) daripada Pakatan Rakyat (PR) untuk jawatan menteri besar Selangor yang baharu menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.




Pesuruhjaya PAS Selangor Iskandar Abdul Samad berkata, nama-nama wakil rakyat itu dihantar kepada pucuk pimpinan parti untuk dipersetujui sebelum dipersembahkan kepada Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah.

"Di peringkat Selangor kita serah beberapa nama kepada pusat dan terpulang kepada PAS Pusat nama-nama yang mereka nak berikan kepada Sultan.

"Kita sendiri tidak dimaklumkan siapa calon yang dipilih (oleh PAS Pusat) dan kita terima siapa sahaja yang dicalonkan mereka," katanya kepada pemberita di Shah Alam hari ini.

Pada 26 Ogos lalu, Sultan Selangor menangguhkan peletakan jawatan Khalid sebagai menteri besar sehingga menteri besar baharu dilantik.

Baginda menitahkan parti-parti dalam PR iaitu PAS, PKR, DAP supaya masing-masing mengemukakan lebih daripada dua nama calon untuk dipertimbangkan bagi jawatan itu, selewat-lewatnya esok (3 September).

Baru-baru ini Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali dipetik sebagai berkata PAS tetap mengemukakan dua calon iaitu Presiden PKR Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, dan timbalan presiden parti itu Azmin Ali.

Dalam satu laporan portal berita, beliau berkata PAS akan berpegang dengan keputusan Jawatankuasa PAS Pusat pada 17 Ogos lalu yang mahu Azmin dicalonkan sebagai calon kedua untuk dilantik ke jawatan itu. – Bernama, 2 September, 2014.

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget