KL CHRONICLE: Hilang hormat terhadap Hadi Awang, Kini @Shamsuliskandar Gelar Pemimpin PAS Munafiq,

Saturday, August 16, 2014

Hilang hormat terhadap Hadi Awang, Kini @Shamsuliskandar Gelar Pemimpin PAS Munafiq,


Ahli Parlimen Bukit Katil Yb Shamsul Iskandar Md Akin mengelarkan pemimpin PAS sebagai "munafiq" dan tidak setiakawan di dalam berhubung isu pertukaran Menteri Besar Selangor. 




Ini kerana ADUN PAS selangor dan Majlis Ulama PAS tidak menyokong dan sehaluan di dalam menyokong ketua umum pakatan rakyat DS Anwar Ibrahim bagi menurunkan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor.

Dalam pada itu, Ketua Wanita PKR yang juga Ahli Parlimen Ampang Zuraida Lampir menyelar tindak pemimpin PAS kerana tidak bersetuju di atas pelantikkan Dr Wan Azizah sebagai Menteri Besar. Katanya, di dalam islam tidak ada nas yang mengatakan status jantina ( lelaki @ perempuan ) menjadi syarat utama di dalam memimpin di sesebuah negara. 

Kepimpinan Tertinggi PAS perlu sedar bahawa adanya mereka di dalam Pakatan Rakyat yg tidak berdaftar ini bukanlah satu perkara yang baik bagi memperjuangkan ideologi mereka. Seharusnya PAS perlu berani keluar daripada Pakatan ini kerana PAS mempunyai sokongan yang kuat berbanding parti PKR dan DAP.

Inilah masanya kita harus hapuskan kuasa DAP yang sejak akhir ini begitu sombong dan angkuh terhadap orang orang melayu islam di Malaysia.

FB : Kelab Penyokong Idris Haron

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget