Saturday, May 4, 2013

Analisis #PRU13 : Pejabat Perdana Menteri & MAS Nafi Fitnah Yang Dilemparkan @anwaribrahim #PilihBN #TolakPR #NajibMyPM #GE13 #PRU13 #BetterNation #Transformasi #BNBagus #Vote4BN


  • Pejabat Perdana Menteri menafikan sekeras-kerasnya dakwaan Anwar Ibrahim bahawa 45,000 pengundi hantu diterbangkan dari Sabah ke Semenanjung.
  • Tuduhan tidak berasas ini juga telah dinafikan oleh MAS.
  • Sementara itu, Setiausaha Agong UMNO Tengku Adnan Tengku Mansor berkata PR membesar-besarkan cerita yang tidak betul.
  • Menurut beliau, memang ada usaha membawa pengundi-pengundi yang bekerja di Sabah & Sarawak untuk pulang mengundi.
  • Usaha ini ditaja oleh Friends of BN, dan ia bukannya satu kesalahan malah amalan biasa yang dilakukan oleh semua parti-parti politik.
  • PR juga menyewa banyak bas untuk membawa pengundi pulang dari Singapura, manakala Bersih pula membiayai perjalanan pulang rakyat Malaysia dari Shanghai dan Hong Kong untuk mengundi.
  • Namun tuduhan bahawa PMO membawa warga asing untuk mengundi adalah satu tuduhan yang tidak bertanggungjawab.
  • SPR telah dan akan melaksanakan tugas mereka dengan telus.
  • Tindakan PR dikatakan sebagai usaha-usaha terakhir mereka untuk menyalahkan SPR kerana tahu mereka tidak akan menang dalam PRU13.
  • Bila kalah nanti, mereka akan membangkitkan isu pengundi-pengundi hantu yang tak pernah wujud.

The Prime Minister's Office has denied any involvement in the opposition's claim that Malaysians, as well as, foreigners are being flown in to the peninsula to vote in Sunday's polls.

In a brief statement, a government spokesperson said: "The Prime Minister's office denies any involvement in these flights. The Election Commission has gone to extraordinary lengths to ensure that the electoral system is stronger than ever, and the elections are free and fair."

Malaysia Airlines has also denied allegations that it was deploying chartered flights to transport phantom voters for the polls.

"Malaysia Airlines wishes to clarify that all chartered flights in the national carrier's system are commercial chartered flights," it said in a statement.

Earlier Thursday, Opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim claimed that the Prime Minister's Office (PMO) was responsible for chartering flights for an extremely large group of foreigners to fly in to Peninsular Malaysia from Sabah and Sarawak without providing any proof to back his claims.

2 comments:

  1. Saya yakin pada Allah..

    Biarkan mereka menipu, tapi perancangan Allah yg akan berjaya..

    Hidup BN

    ReplyDelete
  2. Ini pasal nasib keseluruhan penjawat awam di seluruh Malaysia..sedarlah wahai penjawat awam khususnya saudara-saudara seIslamku..kenapa kerajaan mengambil 1.4 juta penjawat awam bekerja dengan kerajaan yg sebahagian besarnya terdiri dari orang melayu Islam ..jumlah yg dikira antara teramai di negara-negara asia tenggara..? Sebenarnya,kita perlu sedar bahawa inilah antara cara kerajaan boleh membantu orang-orang melayu Islam kita mendapat pekerjaan tanpa mengira ideologi politik..yg sememangnya mereka ini terpinggir jika bersaing secara terbuka dengan bangsa-bangsa lain dalam soal utk mendapat pekerjaan di sykt2 swasta bukan melayu dan jika adapun yg berjaya..kita dapat lihat kedudukaan mereka yg tertindas jika dibandingkan dgn rakan sejawatan mrk dr bangsa lain...ini kita perlu terima dgn hati yg terbuka...Kelebihan inilah yg dicemburui oleh bangsa lain sehingga terkeluarnya statement bhw sekiranya PR menang sebahagian penjawat awam akan dikurangkan atau 'dibersarakan'..Dan sudah pasti semua sektor awam akan dipenuhi dgn semua bangsa secara "merit"..begitu juga dgn nasib anak-anak kita yg akan memohon jawatan sbg penjawat awam tak kira dr yg bawah hingga ke atas yg terpaksa bersaing secara terbuka tidak seperti sekarang..dan tak mustahil selepas ini Putrajaya tidak lagi dipenuhi dengan orang melayu Islam sebagaimana sekarang...Oleh itu, wahai penjawat2 awam saudara seislamku..berfikirlah dengan rasional dan dgn hati terbuka serta berlapang dada bukannya dengan emosi yang keterlaluan dan ketaksuban yang membabi buta..jgn disebabkan 'nyamuk seekor habis kelambu dibakar' atau 'menang sorak, kampung tergadai' dan akhirnya kita menjadi 'lebai malang' dan mengemis di negara kita yg tercinta ini! Allahu Akbar!

    ReplyDelete